חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פודקאסט ריביו

פוסט אימפריום - ארה״ב ומשבר ההנהגה העולמית

פוסט אימפריום היא סדרת פודקאסטים אשר נכתבה ומוגשת על ידי ניצן דוד פוקס. הסדרה דנה בשינוי ביחס של ארה״ב לסדר העולמי שהיא עזרה להקים.

בסדרה נשאל לא האם ארה״ב בדעיכה, אלא למה היא משנה מהיסוד את היחס שלה למערכת הבינלאומית שהיא במידה רבה עזרה להקים? נדבר על היסטוריה, סחר חופשי וכמובן – איך אפשר שלא – על טראמפ.

 

אקטואליה

פוסט אימפריום פרק 2- עולם רב קוטבי

לפני הדומיננטיות האמריקאית, בתקופת המהפכה התעשייתית, השליטה בעולם הייתה רב קוטבית, כלומר יש מספר מעצמות שנאבקות זו בזו, רוקמות בריתות ואף מפרות אותן לפי הצורך. פרק המשך.

קרא עוד »
הסטוריה

פוסט אימפריום-פרק 3-מאזן הכח

מהו מאזן כוח? זהו אחד הרעיונות שחוזרים שוב ושוב בהקשר של יחסים בין לאומיים. אם תתקוף אותי, יתקפו אותך. למה קואליציות שמתבססות רק על כוח לא מצליחות להחזיק מעמד לזמן ארוך?

קרא עוד »
הסטוריה

פוסט אימפריום-פרק 4-אמריקה

בצעדים בטוחים אנחנו מתקרבים לתחילתו של הסדר האמריקני העולמי. למה האומה הזו כה חשובה לעולם? ולמה היא סובלת ממה שנראה כמו פיצול אישיות במדיניות החוץ שלה?

קרא עוד »
דגל ברית ורשה
הסטוריה

פוסט אימפריום-פרק 5-האיום האדום

האיום האדום! איך סטלין, בצעדים האגרסיביים שלו במזרח אירופה, עזר להקים את הסדר האמריקני הגלובלי? ולמה ארה״ב, שבזמן רוזוולט ראתה בבריה״מ שותף למלחמה נגד הנאצים, ראתה תחת טרומן בבריה״מ איום? איך דיפלומט אמריקאי בשגרירות במוסקבה פתח את העיניים של מחלקת המדינה להבנת ההתנהגות הסובייטית?

קרא עוד »
הסטוריה

פוסט אימפריום-פרק 6-בראשית

אחרי שסקרנו את הדינמיקה האלימה של העולם הרב-קוטבי, את כישלון מאזן הכוח באירופה ואת העלייה של האיום האדום במזרח, אנחנו יכולים סוף-סוף לפתוח את הסיפור של הפוסט-אימפריום בתחילתו: למה ואיך קיבלה על עצמה ארה״ב את הנהגת העולם החופשי?

קרא עוד »
הסטוריה

פוסט אימפריום – פרק שמיני – נפילת הגוש הסובייטי

ארצות הברית התכוננה לשני תרחישים עיקריים – פלישה קרקעית סובייטית לאירופה או מלחמה גרעינית בסובייטים. למה היא לא התכוננה? להתמוטטות פנימית של ברית המועצות, אשר בתוך 6 שנים בלבד הפכה ממעצמה עולמית לאוסף של מדינות על סף עולם שלישי. מה עושים?

קרא עוד »
הסטוריה

פוסט אימפריום 7 – השלום האמריקאי

השלום האמריקני (הפקס אמריקנה) היה הגאולה של העולם מהגיאופוליטיקה שלו – עם השלום התחילה תקופת שלום חסרת תקדים עבור אירופה ויפן ומסחר בינלאומי צומח. איך השלום נוצר מהאימפריום? ומה יקרה כשהאימפריום יסתיים?

קרא עוד »

פורסם באתר המשחק הגדול