חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פודקאסט ריביו

הפודקאסטים המומלצים של שנת 2021

רשימת הפודקאסטים המומלצת של שנת 2021, לפי מספר ההאזנות שלכם! הרשימה כוללת פודקאסטים מומלצים באנגלית ופודקאסטים מומלצים בעברית.
זוגיות

פודקאסט עם אסתר פרל על זוגיות

פודקאסט אסתר פרל על זוגיות שמספר לנו האם וכיצד אפשר להחזיר את הרומנטיקה לזוגיות? האמנם יש רק 3 סוגי מריבות? מתי עדיף לזוגות להיפרד ומהי הדרך הנכונה לעשות זאת?

דתות

ספר שופטים – סיפור הפילגש בגבעה

הסיפור הנועל את ספר שופטים הוא סיפור נספח נוסף החוזר לראשית התקופה, ומגולל את סיפור פילגש בגבעה – הסיפור הנורא והאפל ביותר בתנ"ך.

אקטואליה

איך זה לסקר מלחמות עם איתי אנגל

איך נהיים כתבי מלחמה? איך נזהר כתב ישראלי שמסתובב בעירק, אפגניסטן ופקיסטן שלא יתגלה? מה יהיה עם כל המלחמות באיזור שלנו? ג'רמי פוגל חוזר בשיחה מרתקת עם איתי אנגל 

הסטוריה

ימים נוראים – תכנית החלוקה

פודקאסט חדש של יובל מלחי שמספר על האירועים שהובילו לפרוץ מלחמת העצמאות. בפרק זה: המנדט הבריטי, מכון סונובורן, הסמינר של בן-גוריון, האנטישמיות של בווין, השבת השחורה, מראות האקסודוס, ההצבעה באו"ם ותחילת המלחמה.

ידע כללי

מי לימד אותנו לשנוא מרגרינה?

הקיסר נפוליאון היה זקוק למזון בעבור הכוחות שלו, כך המציאו את המרגרינה. במקור היא צהובה, אבל לאורך 150 השנים האחרונות היא הייתה ורודה, עכורה ואפילו שחורה.

נחקקו נגדה חוקים כמעט בכל מקום, למה? התשובה היא תעשיית החמאה. מסתבר שפייק ניוז זו לא המצאה של המאה ה -21.

Psychology

מהי דילמת האסיר?

דילמת האסיר היא בעיה קלאסית מעולם תורת המשחקים. היא מנסה לענות על השאלה, מהי הפעולה הנכונה בעבור האדם הפרטי? לשתף פעולה עם חברו, או לרמות אותו?

דן אריאלי
כלכלה התנהגותית

פרופסור דן אריאלי על קבלת ההחלטות שלנו

מדוע הירקות נרקבים במגירה של המקרר בלי שנשים לב? האם כולנו נשלם שוחד אם יבקשו מאיתנו? הרצאה קצרה ומשעשעת של פרופסור דן אריאלי, מחבר רב המכר המפורסם "לא רציונלי ולא במקרה"

אבולוציה

קיצור תולדות האנושות – פרק ראשון

פודקאסט קיצור תולדות האנושות – ההסטוריון הפופולארי יובל נח הררי מגיש את הקורס באוניברסיטה העברית. פרק ראשון – היסטוריה עולמית: הצגת הקורס, סקירה מראשית ההיסטוריה עד מוצא והופעת האדם.

אקטואליה

יובל נח הררי על מגיפת הקורונה

אילנה דיין מארחת את פרופסור יובל נח הררי לראיון על הקורונה והשפעתה על חיינו. הראיון נערך באמצע תקופת הסגר ומעניין לראות כיצד תחזיותיו כבר מתממשות.