חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פודקאסט ריביו

אקטואליה

למה אני לא מגנה את ישראל?

סם האריס עונה על השאלה מדוע הוא, אדם ליברלי שמותח ביקורת על כל קצוות הקשת הפוליטית בארצות הברית ובעולם, לא חושב שיש מקום למתוח ביקורת על ישראל בהקשר למבצע צוק איתן. מתאים גם 7 שנים אחרי.

המשך לפוסט »
Psychology

למה הויקינגים באיסלנד לא אכלו דגים?

מדוע הוויקינגים בגרינלנד העדיפו להשמיד זה את זה ובפרט שלא לאכול דגים? ג'ארד דיאמונד הוא אחד המדענים המרתקים שחיים היום. ספריו : רובים, ברזל וחיידקים , והתמוטטות, מכרו מליוני עותקים ותורגמו לשפות רבות.

המשך לפוסט »
הסטוריה

The Supernova Coda

האם הקיסר הירוהיטו אכן היה בובה חסרת אחריות להתנהלות היפאנית במלחמה, או שזה הנרטיב שהאמריקאים יצרו על מנת להימנע מהצורך לשפוט אותו כפושע מלחמה? מה בנוגע לפצצת האטום? האם הייתה ברירה או לא? אם כבר זורקים, אז למה על אזרחים?

המשך לפוסט »
ידע כללי

מי לימד אותנו לשנוא מרגרינה?

הקיסר נפוליאון היה זקוק למזון בעבור הכוחות שלו, כך המציאו את המרגרינה. במקור היא צהובה, אבל לאורך 150 השנים האחרונות היא הייתה ורודה, עכורה ואפילו שחורה.

נחקקו נגדה חוקים כמעט בכל מקום, למה? התשובה היא תעשיית החמאה. מסתבר שפייק ניוז זו לא המצאה של המאה ה -21.

המשך לפוסט »
Psychology

מהי דילמת האסיר?

דילמת האסיר היא בעיה קלאסית מעולם תורת המשחקים. היא מנסה לענות על השאלה, מהי הפעולה הנכונה בעבור האדם הפרטי? לשתף פעולה עם חברו, או לרמות אותו?

המשך לפוסט »
ידע כללי

מהותו של המספר אפס

פודקאסט קצת שמספר על המספר אפס, שוניה בהינדי, סאפר בערבית. האם האפס הוא מספר או שומר מקום עד שיגיע משהו שקיים במציאות? או שמא זהו מושג מופשט ?מי היו הראשונים שהשתמשו בו?

המשך לפוסט »
פילוסופיה

סטואיזם כדרך חיים

בשנים האחרונות מתגבר העניין הפילוסופיה הסטואית ובדרך החיים שהיא מציעה. לכל מי שמעוניין להבין תוך פחות משעה על מה מדברים כשאומרים סטואיזם.

המשך לפוסט »