חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פודקאסט ריביו

אירופה

בונגה בונגה 5 – תביטו במראה!

סילביו ברלוסקוני מספר בדיחה: שני איטלקים נופלים בשבי של שבט בלוב. אנשי השבט קושרים אותם לעץ ועומדים סביבם. בא הרופא ושואל את הראשון: מוות, או בונגה בונגה? האיטלקי יודע מה זה מוות, אבל לא יודע מה זה בונגה בונגה אז הוא בוחר בבונגה בונגה. ההמשך בפרק!

המשך לפוסט »
אירופה

בונגה בונגה 3 – ידיים מלוכלכות

כיצד השיג ברלוסקוני את האחוזה הענקית שלו מחוץ למילנו במחיר של דירת סטודיו? למה הוסיפו לו במתנה אוסף אומנות עתיקה וספריה ענקית? ברלוסקוני מנסה לחסל את כל החקירות נגד השחיתויות באיטליה, ולמרות קשיים מצליח  לסלק את החוקר הראשי לאחר שימוש באיומים. בכל זאת לא עוברת חצי שנה והממשלה שלו קורסת.

המשך לפוסט »
פוליטיקה

בונגה בונגה 2 – מי גדול יותר מישו?

המערכת הפוליטית באיטליה נמצאת בכאוס כאשר השלטון המרכזי מתחיל להילחם בשחיתות, והאיטלקים מגלים שהיא הרבה יותר גדולה ממה שדימיינו. כמה נוח לברלוסקוני להיכנס לזירה, בשלב שבו הוא מחזיק ברשת תחנות הכבלים הגדולה ביותר באיטליה?

המשך לפוסט »
Happiness

מעבדת האושר-אל תחשבו על דובים לבנים

אל תחשבו על דובים לבנים! רוב הסיכויים שעד שתסיימו לקרוא את השורה הזאת, כבר תדמיינו ברוחכם בדרך זו או אחרת דב לבן. אבל זה בסדר, ככה אנחנו בנויים. בפרק זה לורי סנטוס מראה שככל שאנחנו מנסים לא לחשוב על דברים, ככה הם משפיעים עלינו יותר. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם טראומה, או אפילו כעס או תסכול יום יומי היא לדבר עליה.

המשך לפוסט »
סופרנובה המזרח חלק שני
הסטוריה

סופרנובה במזרח – פרק 2

מדוע הסינים שונאים את היפאנים? מדוע הם דורשים התנצלות מיפאן, אשר מסרבת? בפרק השני של סופרנובה במזרח, מספר קרלין על הכיבוש היפאני של סין, ועל מעשי האכזריות, הרצח ההמוני והאונס אשר התבצעו בשיטתיות על ידי הצבא היפאני.

המשך לפוסט »
סופרנובה במזרח
הסטוריה

סופרנובה במזרח – פרק 1

מלחמת העולם השניה בזירה האסייתית התחוללה בשנים 1937 עד 1945, אבל השורשים שלה עמוקים הרבה יותר. העם שלחם מול כל הסביבה שלו הוא העם היפני, שנחשב לשונה ויוצא דופן. דן קרלין מנסה להסביר מהם הגורמים והסיבות שהפכו את היפנים לאכזריים כלפי העמים שסביבם, מדוע הם תקפו את סין, למה היפנים נלחמים עד המוות ומה התפקיד של הקיסר בתרבות היפנית.

המשך לפוסט »
אבולוציה

שנות הזינוק הגדול-כשהיינו צעירים מאוד

השחקן והקומיקאי סטיבן פריי מספר את סיפורו של המין האנושי בסדרת פודקאסטים על האבולוציה. בפרק זה הוא מראה איך הכל זה בעצם אנרגיה וקלוריות – כל היצורים זקוקים להם, כל היצורים משיגים אותם בדרך זו או אחרת. הקידמה היא הפחתת כמות העבודה הדרושה ליצור האנרגיה.

המשך לפוסט »
הסטוריה

מלחמת העולם הראשונה – חלק 6

פרק שישי ואחרון:האמריקאים סוף סוף מצטרפים למלחמה באירופה, האם הם יגיעו ממש לפני שהיא תסתיים? הגרמנים מחליטים ללכת על כל הקופה ותוקפים בכל הכח בחזית המערבית, בתקווה לא להכשל בחזית המזרחית.

המשך לפוסט »