חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פודקאסט ריביו

פודקאסטים חדשים בעברית

רשימת הפודקאסטים המומלצים בעברית שלנו בנויה מפרקים שאהבנו במיוחד. אנחנו משתדלים להקשיב לתכנים מעניינים בנושאים רבים ככל האפשר, אבל מוסיפים לרשימת הפודקאסטים המומלצים בעברית רק מה שאהבנו ומשתדלים לחסוך ממכם רמה נמוכה ואיכות שמע ירודה.

 נשמח לקבל המלצות על פודקאסטים דרך דף יצירת הקשר.

יובל נח הררי
אקטואליה

יובל נח הררי – לא יהיו בחירות בישראל. הן יהיו כמו ברוסיה

ההיסטוריון פרופ' יובל נח הררי יצא בחודשים האחרונים למסע הרצאות ומפגשים בכל הארץ – להזהיר את הציבור מפני ניסיון ההפיכה המשטרית. בשיחה שקיים עם גיא רולניק, הוא מזהיר אותנו שהחלשת הכלכלה והצבא לא תטריד ולא תרתיע את הקבוצה המשיחית שדוחפת את ההפיכה המשטרית. "הם חושבים כמו הבולשביקים ברוסיה – מבחינתם שהכלכלה תקרוס ושאנשים יאכלו לחם עם בצל – הם יבנו כלכלה חדשה. זה לא מעניין אותם שהצבא יקרוס, הם אפילו יכולים להיות בעד. עולם ישן נחריבה, עולם חדש נבנה תחתיו.״

המשך לפודקאסט »
המרכז למחקרי ביטחון לאומי
אקטואליה

נורמליזציה בין ישראל לערב הסעודית

בעקבות הניסיונות לקדם נורמליזציה בין ישראל לערב הסעודית, בתיווך ארה״ב, מציג פאנל חוקרי המכון ניתוח של עיקרי התפתחויות בנושא זה, ובוחן את ההיתכנות של הסכם נורמליזציה בין ישראל לערב הסעודית בעתיד הקרוב, בחסות ממשל ביידן.

המשך לפודקאסט »
אוכל

כל מה שרציתם לדעת על מלח

אם נחשוב על זה לרגע, המלח מקיף אותנו מכל עבר: אנחנו אוכלים אותו, נושמים אותות מרגישים אותו. לכן שמחנו מאוד לגלות פודקאסט בנושא מלח, שלא מתייחס רק למתכונים, אלא לכל ההיבטים של המלח

שמשפיעים על החיים שלנו, מאיפה הוא בא ולאן הוא הולך. השיחה מעניינת מאוד, ההקלטה ברמה גבוהה – בקיצור, מאוד מומלץ!

המשך לפודקאסט »
הסטוריה

תעלומת הפנינה הסמואית

הפודקסט של דורון פישלר, התשובה, הוא אחד האהובים והידועים בעברית. דורון בוחר מבין שאלות שהוא מקבל בפייסבוק את המעניינות והמוזרות ביותר ועונה עליהן. והפעם – איך ייתכן שהמילה פנינה בשפת מדינת האיים סמואה היא, כן, פנינה?
בדיוק כמו בעברית? הם הרי בצד השני של העולם לגמרי מאיתנו! דורון לא מוותר ומוצא את התשובה.

המשך לפודקאסט »
אירופה

סוגיית נאט״ו, או מדוע תקפה רוסיה?

סוגיית נאט״ו לכאורה עומדת בבסיס המלחמה באוקראינה. למה נאט״ו המשיכה להתקיים אחרי התפרקות בריה״מ? ולמה היא התרחבה מזרחה על-אף הידיעה שהדבר יצור מתיחות עם הרוסים? בפרק נענה על שתי השאלות האלו מנקודת המבט המערבית ונראה שהסוגיה היא רק תירוץ בידי מוסקבה.

המשך לפודקאסט »
אקטואליה

המלחמה נגד הפופוליזם

הדמוקרטיות בכל העולם במשבר: קיטוב שמחריף, פוסט-אמת, משברים פוליטיים ממושכים ובעיקר התחזקות הפופוליזם, שמתאפיין בדה-לגיטימציה לכל מוסדות המדינה, ונישא על גבי מהפכה טכנולוגית שמאפשרת הפצת פייק-ניוז בקנה מידה מבהיל. לנגד עינינו משתנה העולם במהירות.

המשך לפודקאסט »
אקטואליה

סוד הממלכה הסעודית

שיחה מרתקת על השינויים בממלכה השמרנית שמנסה להיפתח בצעדים זהירים, על מעמד האישה ומשמעות העובדה שנשים החלו לנהוג לאחרונה ברכבים בסעודיה.

המשך לפודקאסט »