חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פודקאסט ריביו

פודקאסטים חדשים בעברית

רשימת הפודקאסטים המומלצים בעברית שלנו בנויה מפרקים שאהבנו במיוחד. אנחנו משתדלים להקשיב לתכנים מעניינים בנושאים רבים ככל האפשר, אבל מוסיפים לרשימת הפודקאסטים המומלצים בעברית רק מה שאהבנו ומשתדלים לחסוך ממכם רמה נמוכה ואיכות שמע ירודה.

 נשמח לקבל המלצות על פודקאסטים דרך דף יצירת הקשר.

אינטרנט

לוחמה פסיכולוגית וסייבר או איך הלייקים משנים אותנו

הלוחמה הפסיכולוגית שימשה מנהיגים עוד מימי קדם.  בתנ"כ מופיעות דוגמאות ללוחמה פסיכולוגית מסוגים שונים ומלחמת העולם הראשונה הייתה הפעם הראשונה בה היא שמשה את האנגלים בצורה אסטרטגית ולא רק כטקטיקה להפחדת חיילי האויב.

המשך לפודקאסט »
הסטוריה צבאית

מתקפת הטרור על ישראל והדרך למבצע חומת מגן

פודקסט בנושא ביטחון של תת אלוף במילואים גל הירש. הוא מנתח בשפה פשוטה וברורה את תמונת הביטחון של ישראל, תוך כדי שימוש במושגים מקצועיים מתחום התורה הצבאית. 
זוהי נקודת מבט נוספת על האירועים לכל מי שמתעניין בנושאי ביטחון וצבא של מדינת ישראל. הפרק הראשון עוסק במאבק מול הפלסטינים בתקופת מבצע חומת מגן, שם מילא הירש תפקיד מרכזי.

המשך לפודקאסט »
פילוסופיה

פרופסור יוסף אגסי על פילוסופיה של המדע

פרופסור יוסף אגסי הוא אחד הפילוסופים הגדולים שקמו בישראל ותלמידו הישיר של קרל פופר, מאבות הפילוסופיה של המדע. "אין טכנולוגיה ולו הטובה ביותר שאי אפשר להשתמש בה לרעה. השתלת האיברים שזה הישג ענק, הביאה לכריתת האיברים שזה אסון "

המשך לפודקאסט »
אקזיסטנציאליזם

משמעות בחיים אצל סוקרטס ואריק פרום

פרק שלישי בסדרת חיפוש התשובות לשאלת המשמעות בחיים. הפעם במרחב האתי, המוסרי, זה שעוסק ביחסים של הפרט עם האחר. נכיר את תשובותיהם של סוקרטס ואריך פרום, ואלה יביאו אותנו לדון במושגים: ידיעה, צניעות, אהבה, בדידות. עם דוקטור תמי יגורי 

המשך לפודקאסט »
פילוסופיה

האם למחשב יכולה להיות תודעה?

המבחן הקלאסי לקביעת אינטיליגנציה הוא מבחן טורינג.  שחקן חדש בשדה האינטליגנציה המלאכותית, מודל שפה בשם GPT-3 שעושה רושם אנושי לגמרי, עובר את המבחן.

המודל הזה מעורר סערה בעולמות הפילוסופיה, הקוגניציה וההיי-טק. האם הוא יכול לפתח תודעה? ומהי בעצם תודעה? מסע בעקבות אחת השאלות העתידות בפילוסופיה.

המשך לפודקאסט »
טכנולוגיה

SpaceX Starship – Out of memory

מה התכנון של חברת SPACEX בנוגע לשיגור חללית למאדים? מסתבר שיש מי שעוקב אחרי כל השיגורים! לחובבי חלל, עידכון מלא על מצב החלליות של אילון מאסק.

המשך לפודקאסט »